Hoe voorbereiden op het onbekende?

Deelnemers aan een OCR of obstacle run maar ook deze van CrossFit Games weten vooraf niet wat ze zullen voorgeschoteld krijgen. En toch moet je er staan en presteren. Hoe ga jij je dan voorbereiden ? Wat eet je vooraf en wat neem je mee (als dat uberhaupt al lukt) ?

Door de band zijn het zware proeven die je moet afleggen dus dan moet je vooraf voldoende brandstof getankt hebben om dit tot een goed eind te brengen.

Ook de weersomstandigheden kunnen roet in het eten gooien. Denk maar aan het koortsachtig verlangen naar wat water tijdens een Murph workout of hoe je verkleumt op een bewolkte dag met een Noordenwind tijdens een Strong Viking Mud edition.

En wat als je ‘s avonds na een eerste dag van de CrossFit Games ontdekt dat die catering toch niet veel voorstelt en er in de directe omgeving niets van eten te koop is. Hoe ga je dan ‘s nachts herstellen en de volgende ochtend weer fris aan de start verschijnen?

Of wat te doen als je door de zware inspanning geen hap door je keel krijgt of het er allemaal weer uitkomt terwijl je massa’s energie nodig hebt ?

Nood aan een plan B of C ? Of gewoon al een checklist van wat je als beginneling best zoal eet en drink voor en na een event en wat je als noodrantsoen bij hebt ?

Ja en heel dringend want mijn volgend event staat er aan te komen.

Vraag dan nu een consult aan.